dilluns, 19 de maig del 2014

El procés d’ensenyament i d’aprenentatge

Ensenyar fa referència a les condicions i accions docents externes al subjecte, dirigides a provocar algun tipus de modificació en el seu sistema cognoscitiu o afectiu, mentre que aprendre fa referència les modificacions internes de l'individu.

Per això, en el procés d’ensenyament i d’aprenentatge tenim el paper del mestre que forma part del procés d’ensenyament i el paper de l’alumne que forma part del procés d’aprenentatge.

A continuació, us deixem les definicions d’ensenyar i d’aprendre segons la Enciclopèdia Catalana, per tenir més idea de que tracta aquest article:

-Ensenyar: Comunicar a algú coneixements, teòrics o pràctics (d’una ciència, un art, etc.) donant-li’n lliçons, explicacions, etc.
-Aprendre: Adquirir la coneixença, la pràctica (d’alguna cosa) amb l’estudi, l’atenció.

Segons la definició anterior d’ensenyar podem veure que el mestre, el qual  és l’expert, té uns coneixements i els ha de transmetre a l’alumne. A l’escola als nens se’ls hi ensenya per això els mestres han d’ensenyar als seus alumnes els coneixements que tenen.

Segons l’altra definició anterior d’aprendre podem veure que l’alumne és responsable de que els coneixements que li proporcioni el mestre els assoleixi i obtingui un aprenentatge. Els nens van a l’escola a aprendre els coneixements que li proporcionin els mestres per en un futur transmetre ell els coneixements als seus descendents.

Font: Elena Compañ Poveda. “El modelo sistémico aplicado al campo educativo” (document en línia). Des de Internet a: <http://www.iafalicante.es/imgs/ckfinder/files/PUB_Modelo_sist%C3%A9mcio_ES.pdf>

Universidad de Matanzas. “Enseñar y aprender: conceptos y contextos” (document en línia). Des de Internet a: http://www.bibliociencias.cu/gsdl/collect/libros/archives/HASHd99c.dir/doc.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada